Lifting straps

Power Wrist Straps

Straps gebruik je (vanzelfsprekend) om je training te ondersteunen als je grip niet  kan volgen. Het spreekt voor zich dat al je een zwakke grip hebt je best eerst je grip traint en niet je toevlucht zoekt in wrist straps. Toch is er een goede plaats in je training voor straps.

Stel nu dat je halverwege je rugtraining nog merkt dat je een reserve over hebt en nog extra kunt doorgaan maar je handen beweren het tegendeel, gebruik dan gewoon straps om je training naar een hoger niveau te brengen.

Merk je dat je bij bent over rows veel meer kunt pakken op je rug dan je handen kunnen vasthouden, gebruikt dan straps EN train je grip 72 uur later extra zodat je na verloop van tijd geen straps meer nodig hebt.

Wij gebruiken de power wrist straps van GASP: http://us.gasp.nu/accessories/power-wrist-straps/

Wat doet het: je grip verstevigen op die momenten dat je het nodig hebt.

Waar kun je het krijgen: overal, bijvoorbeeld om amazon.co.uk, maar als je gewoon online zoekt vind je het bij verschillende winkels.

Hoeveel kost het: dit variëert afhankelijk van waar je het koopt, maar voor een €22,00 moet je wel een paar kunnen vinden.

Voordelen:

  • Zeer makkelijk in gebruik, draai ze rond je pols en je bent vertrokken
  • Je merkt het verschil in nodige grip kracht
  • Veiliger voor zware gewichten
  • Zeer dikke en stevige uitvoering met neopreen vulling
  • Ze zien er echt ruig uit :)

Nadelen:

  • Door overdadig gebruik kan je grip zelfs achteruit gaan, dus doe ook griptraining!

Zijn we tevreden: Zeer tevreden
Is het een aanrader? Jazeker

Eigen gebruik: Tijdens de rugtraining na de deadlift (voor de deadlift gebruiken we ze niet) omdat onze grip dan al redelijk wat te verduren heeft gehad. Ook voor shrugs gebruik ik ze graag. Ik beperk het wel telkens tot de laatste en zwaarste set ALS ik ze dan al nodig hebt, als het nog gaat zonder doen we zonder.

1 ping

  1. Lifting straps » MyWorkout.be » MyWorkout.be says:

    [...] Lifting straps [...]

Leave a Reply