Vragen





Post hier al vragen omtrent fitness, voeding, supplementen, … waar je altijd al een antwoord op wou.

13 comments

  1. Ben says:

    Hi,

    Ik vroeg me af of één van jullie ervaring heeft met vetverbranding -supplementen, – oefeningen?

    Ik heb het hier dan vooral over het buikvet & de love handles -zoals ze zeggen-?

    Alvast bedankt.

    1. matthias says:

      Hey Ben,

      Wij hebben ondertussen al wel wat ervaring met vetverbranding op voeding, training en supplementen gebied.
      Je buik is een van de laatste plaatsen waar het vet wegtrekt, als je een tijd op dieet staat kan je redelijk ripped zijn op je armen, borst, benen, … met dikke aders erop en toch geen volledig 6-pack hebben.

      Als je dit wilt wegwerken kun je best bij je voeding beginnen. Ik ben zelf voor de moment bezig met een carb-cycling artikel voor vetverbranding en ga proberen het dit weekend al voor een deel te posten.
      Op vlak van training moet je nog harder gaan trainen dan anders, minder rust pakken en zeker je gewichten hoog houden. 3 maal cardio in de week kan je ook al veel helpen.

      vetverbrandende supplementen zoals hydroxycut zou ik pas nemen als je merkt dat je op een plateau zit. Wat je wel moet doen is je voeding aanvullen met goede vetten zoals EPA of een algemeen omega 3 supplement en ook CLA.

      Koffie en groene thee mag je a volente drinken en je moet ook zien om meer water te drinken dan normaal.

      Voor de rest kan ik je niet veel vertellen zonder je trainings programma en voedings gewoonten te weten.

      Hopelijk ben je hier al wat mee.

      1. Ben says:

        Mathias

        Vanaf volgende week begin ik met het schema dat ik ook op jullie site heb gevonden nl. het Blood & Guts schema!

        Verder heb ik woensdag mijn vet percentage eens laten meten en dan zit op 12,8% wat volgens mij nog een stukje beter kan.

        Verder heeft Pascal mij dan een dieet voorgesteld, voor mijn buikvet weg te krijgen waarbij ik minimaal aan massa verlies.
        Ik zal dit één van de dagen inscannen en dit op de ene of andere manier te kunnen tonen aan u! Misschien dat jij daar dan nog eventuele opmerkingen aan kan toevoegen?

        Verder ben je alvast bedankt voor je uitleg!

  2. Bren says:

    Al even een kleine toelichting (deze week zet ik er nog een artikeltje van online): Hydroxycut is een “no go” geworden. Studie heeft uitgewezen dat het tot chronisch leverfalen kan leiden.

  3. Ben says:

    Even een vraagje over shakes.

    Welke Whey Shakes raden jullie aan?

    Ik ben een grote fan van dymatize.

    thanks

    1. Ben says:

      Meer specifiek had ik nu de ISO 100 van Dymatize in gedachten.

    2. matthias says:

      Voor een gewone whey shake ben zeker even goed af met een pure whey van performance.

      Maar voor een goede shake die meer dan alleen maar whey bevat gaat mijn voorkeur toch uit naar Pharma blend van PHD

  4. baeyens nick says:

    Hey jongens ,

    Ik ben nu als een bezetene men buikspieren aan het trainen om toch maar dat six pack erdoor te krijgen als ik genoeg vet kwijt ben. Alles komt al redelijk strak te staan maar ik blijf toch met zo een soort bult zitten onder men navel. weet anders niet hoe ik het moet uitleggen. precies of daar nog het meeste vet zit.
    Zijn er bepaalde oefeningen die echt het onderste van je buikspieren hard trainen.Dus het gedeelte onder je naver om zo maar te zeggen.Ik ben nog steeds zwaar op dieet en er moet nog heel wat vet af maar ik wil toch zeker zorgen dat als het vet eraf is dat dit er ook goed uit ziet.
    Alvast bedankt voor jullie hulp

    Groetjes.

    1. matthias says:

      Nick,

      Met buikspier oefeningen alleen krijg je het laatste beetje vet op je onderbuik niet weg. Dit is een veel voorkomende misvatting. Je bent voor de moment heel goed bezig, maar je onderbuik is bij veel mensen het laatste wat wegtrekt (ik ben er ook een van), ik zou zeggen blijf bezig zoals je nu bezig bent, als je iets extra wil doen, neem dan af en toe een wandeling, zo een lichte extra oefening verbrand weer wat extra calorieën, niet ontzettend veel, maar als je de uiteindelijke som maakt kan dit wel net het verschil maken.

      Natuurlijk mag je extra oefeningen doen om je buikspieren te verstevigen en te zien dat ze sterk en dik staan tegen de tijd dat je vet weg is. Een goede oefening voor onderste buikspieren is hanging knee raises. Dit kan natuurlijk wel lastig zijn als je thuis traint. Wat je wel overal kan doen is knee raises, als je deze extra hard in je onderste buikspieren wil voelen dan moet je proberen je benen telkens zo ver mogelijk uit te strekken en ze zo laag mogelijk laten zakken.

  5. Pieter says:

    Beste,

    Ik heb een vraag over een goede kwalitatieve post workout shake. Ik probeer zelf momenteel nu een mix whey/caseine/ snelle koolhydraten als post shake. Hebben jullie goeie ideeen of is mijn huidige shake ook een goed idee?

    Vriendelijke groet

    1. Bren says:

      na workout: snelle nemen -> een goeie pro 80 zou ik aanraden

      of de klassieke “vitargo met shake”, dus snelle koolhydraten (waximaze of vitargo) met een pro 80 (bosvruchten is een goede combo)

  6. Ben says:

    Matthias of Bren

    Heb even een vraagje. Waar hebben jullie ‘de lessen’ voor Personal Training gevolgd?
    Ben hier ook wel geïnteresseerd in… :)

    Greets

    1. Matthias says:

      je kan die lessen volgend in groepsverband als een soort workshop (zoek maar eens online), maar je kan ook een zelfstudie pakket aanvragen van thuisstudie.be. Het hangt van persoon tot persoon af wat je kiest. Vergeet ook niet da je motivatie en veel geduld nodig hebt om er zelf iets van te maken.

Leave a Reply